TMG Elevator & Escalator

    بالابر خودرو (همانطور که از نامش می‌توان فهمید) ماشین‌هایی هستند که وسایل نقلیه ما را بین سطوح مختلف بالا می‌برند یا حمل می‌کنند. آسانسورهای اتومبیل یک گزینه جایگزین هستند که در آن فضای کافی برای پارک ندارید. از سوی دیگر امروزه در برخی از آسمان‌خراش‌های مدرن، آسانسورهای سوپراسپرت وجود دارد که مالکان می‌توانند خودروهای خود را با خود به آپارتمان‌های مجلل خود بیاورند. نوآوری و فناوری با گذشت روزها زندگی را آسان‌تر کرده است. چالشی که بسیاری از شهرهای شلوغ، گاراژها و کارگاه های خودرو با آن مواجه بوده اند، فضای پارک خودروها یا امکان کار راحت روی آنهاست. یکی از این نوآوری ها، آسانسور اتومبیل است. در این مقاله از تی ام جی به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که باید در مورد آسانسور خودرو بدانید، با ما همراه باشید.

    آسانسور خودروبر کششی

    اگر اغلب برای پیدا کردن یک جای پارک در یک شهر شلوغ تلاش می کنید یا به دنبال راه کارآمدتری برای پارک ماشین خود در یک ساختمان مسکونی یا اداری هستید، ممکن است بخواهید ایده آسانسور ماشین را بررسی کنید. آسانسور خودرو که به آن آسانسور ماشین یا آسانسور خودرو نیز گفته می شود، مکانیزمی است که وسایل نقلیه را بین طبقات یا سطوح یک ساختمان در جهت عمودی حمل می کند. در اینجا برخی از حقایق ضروری برای آشنایی با آسانسورهای اتومبیل را به شما بازگو می کینم، با ما همراه باشید

    آسانسور خودروبر کششی

    آسانسور خودروبر کششی

    آسانسورهای کابین کششی از کابل ها و وزنه های تعادل برای بالا بردن و پایین آمدن استفاده می کنند، آسانسورهای کابین کششی که به عنوان آسانسورهای کابلی نیز شناخته می شوند، نوعی آسانسور هستند که معمولاً در ساختمان های بلند برای انتقال افراد و کالاها از طبقه ای به طبقه دیگر استفاده می شود. این نوع از آسانسور ها با استفاده از سیستمی از کابل ها، قرقره ها و وزنه های تعادل برای حرکت کابین آسانسور به بالا و پایین کار می کنند. آنها به دلیل عملکرد سریع و کارآمد خود معروف هستند و به یک اتاق ماشین اختصاصی در بالای چاه آسانسور نیاز دارند.

    آسانسور اتومبیل مسکونی

    آسانسور کابین مسکونی برای بلند کردن کابین از سطح زمین به سطح بالایی در یک ساختمان مسکونی طراحی شده است. این اساساً یک آسانسور عمودی است که می تواند یک ماشین را در خود جای دهد و به صاحبان خانه اجازه می دهد وسایل نقلیه خود را به شیوه ای صرفه جویی در فضا پارک کنند.

    آسانسورهای کابین مسکونی در اندازه ها و ابعاد مختلف، از آسانسورهای تک کابین گرفته تا آسانسورهای چند کابینه که می توانند چندین وسیله نقلیه را به طور همزمان حمل کنند، تولید می شوند. بسته به طرح و موقعیت ملک، می توان آنها را در گاراژ، راهرو یا حتی خارج از ساختمان نصب کرد. نصب آسانسور کابین مسکونی می تواند مزایای متعددی از جمله افزایش امنیت وسیله نقلیه، استفاده کارآمد از فضا و سهولت دسترسی برای افراد دارای مشکلات حرکتی را به همراه داشته باشد.

    آسانسور خودروبر کششی

    هزینه آسانسور خودرو چقدر است؟

    هزینه آسانسور خودرو بسته به عوامل مختلفی مانند نوع، اندازه، ظرفیت وزن و گزینه های سفارشی سازی متفاوت است. علاوه بر این، توصیه می شود در نظر بگیرید که هزینه های نصب می تواند بر هزینه نهایی بالابر خودرو تأثیر بگذارد. بسته به موقعیت مکانی شما و فضای موجود، نصب ممکن است به کار ساخت و ساز اضافی و سفارشی سازی نیاز داشته باشد. برای به دست آوردن تخمین دقیق تری برای نیازهای خاص خود، با پشتیبانی تی ام جی در تماس باشید و قیمت روز آسانسور خودرو را دریافت کنید.

    آسانسور خودروبر کششی
    آسانسور خودروبر کششی

    ابعاد آسانسور خودرو

    ابعاد آسانسور کابین می تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله اندازه و وزن کابین های حمل شده، تعداد طبقاتی که آسانسور باید بین آنها حرکت کند و فضای موجود در داخل ساختمان متفاوت باشد. هنگام طراحی استراتژی در مورد بالابر خودرو، مهم است که عوامل مهم زیر را در نظر بگیرید:

    اندازه سکوی آسانسور

    اندازه سکوی آسانسور کابین، ناحیه ای است که کابین در حین حمل و نقل روی آن می نشیند. اندازه سکو باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بزرگ ترین خودروی ها را هم در خود جای دهد و فضای اضافی برای حرکت داشته باشد. اندازه های رایج سکو بسته به کاربرد از 8 متر در 20 مترتا 10 متر در 26 متر متغیر است.

    ارتفاع خالی

    ارتفاع ترخیص آسانسور کابین، فاصله بین سکو و سقف چاه آسانسور است. این بعد برای اطمینان از اینکه خودروها می توانند ایمن و بدون آسیب بارگیری و تخلیه شوند مهم است. ارتفاع فاصله باید حداقل 7 متر باشد و برای وسایل نقلیه بزرگتر ممکن است نیاز به بزرگتر باشد.

    عمق گودال

    عمق چاله آسانسور کابین فاصله بین پایین چاه آسانسور و کف سطح پایین تر است. این بعد برای اطمینان از نصب ایمن آسانسور و فراهم کردن فضای کافی برای اجزای هیدرولیک آسانسور مهم است. عمق گودال معمولی 8 متر است، اما بسته به طراحی آسانسور می تواند متفاوت باشد.

    اندازه درب

    اندازه درب آسانسور کابین، عرض و ارتفاع ورودی چاه آسانسور است. این بعد برای اطمینان از اینکه خودروها می توانند بدون آسیب دیدگی بارگیری و تخلیه شوند، مهم است. اندازه درب باید حداقل به اندازه سکوی بزرگتر و بلند باشد و ممکن است برای وسایل نقلیه بزرگتر بزرگتر باشد.

    حالت های باز شدن درب آسانسور خودرو

    آسانسور خودروبر کششی

    سازه های درب چندگانه اغلب در آسانسورهای خودرو استفاده می شود تا اندازه باز شدن درهای آسانسور به حداکثر برسد. این درب ها از صفحات متعددی تشکیل شده اند که با باز شدن درها به یکدیگر تا می شوند یا روی هم می آیند. تعداد پانل ها بسته به اندازه و طراحی آسانسور می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول حداقل چهار پانل وجود دارد. علاوه بر این، ساختار درب چند برابری را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که انواع حالت های باز کردن درب از جمله:

    • باز شدن در مرکز: در این حالت، درهای آسانسور در مرکز آسانسور باز می شود و یک دهانه وسیع را فراهم می کند که برای بارگیری و تخلیه وسایل نقلیه بزرگ ایده آل است.
    • باز شدن جانبی: در این حالت، درهای آسانسور به یک سمت آسانسور باز می شود و امکان بارگیری و تخلیه وسایل نقلیه از کنار آسانسور را فراهم می کند.
    • باز شدن اسپلیت: در این حالت، درهای آسانسور از وسط تقسیم شده و به دو طرف آسانسور باز می‌شوند و یک دهانه وسیع را ایجاد می‌کنند که برای وسایل نقلیه بزرگ‌تر ایده‌آل است.
    • باز شدن تلسکوپی: در این حالت، درهای آسانسور روی هم قرار می گیرند و یک دهانه وسیع ایجاد می کنند که می تواند حتی وسایل نقلیه بزرگتر از حالت های دیگر را در خود جای دهد.

    از آسانسورهای خودرو در کجا استفاده می شود؟

    آسانسورهای اتومبیل عموماً در فضاهایی استفاده می شوند که فضاهای پارکینگ را پایین می آورند. آنها معمولا در شهرهای بسیار متراکم، ساختمان های مسکونی یا تجاری با برج های پارکینگ دار یا حتی در عرصه های عمومی رایج هستند. آسانسورهای خودرو به گونه ای طراحی شده اند که ضمن بهینه سازی فضا و طراحی ساختمان، راحتی را به ساکنان ساختمان اضافه کنند.

    از آسانسورهای خودرو نیز در نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود، در تاسیسات تولیدی برای نگهداری خودروها و نمایش آنها به صورت ایمن و به دور از اختلالاتی که به طور اتفاقی می‌تواند به بدنه خودرو آسیب برساند. این همچنین یک ویژگی لوکس برای برندهای خاص خودرو است که به عنوان تاکتیک بازاریابی آنها عمل می کند.

    آسانسورهای خودرو در سال های اخیر به طور چشمگیری محبوب شده اند، زیرا افراد بیشتری به دنبال راه های آسان برای نگهداری وسایل نقلیه خود هستند. آسانسور های خودرو دارای دو نوع اصلی هستند، کششی و هیدرولیکی، باید خاطر نشان شویم که آسانسورهای کابین کششی از کابل ها و وزنه های تعادل برای بالا بردن و پایین آمدن استفاده می کنند، در حالی که آسانسورهای کابین هیدرولیک از نیروی فشار سیال برای انجام همان عمل استفاده می کنند.

    آسانسور خودروبر کششی

    جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید